sobota, 15 września 2018

Zastosowanie księgi znaku

Czy księga identyfikacji jest potrzebna
W dużych firmach przy projektowaniu logo praktycznie przenigdy nie zapomina się o księdze znaku. Jest to taki element konieczny, bo bez księgi znaku ciężko jest później powielać logotyp na różnych materiałach drukowanych, zachowując odpowiednią kolorystykę i właściwe proporcje. Na brak księgi znaku mogą sobie pozwolić tylko te firmy które są niezbyt duże i nie planują szerokiej dystrybucji własnego logotypu.



Te wielkie od samego początku wiedzą, że księga znaku logo będzie u nich po prostu konieczna i przeznaczają na jej stworzenie odpowiedniej budżet. Agencje reklamowe ustalają, ile coś takiego będzie kosztowało i zwykle firmy sprawdzają oferty kilku albo dosłownie kilkunastu różnych agencji i na tej bazie decydując się na tę, która wykona dla nich konkretną realizację. Ważne są dotychczasowe stworzenia takiej firmy i to, czym może się ta agencja pochwalić. Jeżeli już ma się czym pochwalić, to prawdopodobnie będzie otrzymywała także sporo innych zleceń i to świetnie płatnych od renomowanych firm. Jeżeli nie ma za dużego doświadczenia, to nie może liczyć na te zdecydowanie najlepsze realizacje w tym kontekście. Trzeba też rozróżnić, czym jest podstawowa i rozszerzona księga znaku.

Księgi znaku mogą być różnorakie. Może być to księga w wersji podstawowej, przeznaczona tylko i wyłącznie do logo i do firmowego papieru, wizytówek i tym podobnych, a może być to księga, która zawiera wszystkie elementy wchodzące w skład materiałów reklamowych, jakie będą powstawać w przyszłości. Mowa jest to np o koszulkach reklamowych, gadżetach reklamowych w postaci parasoli, pendrivów, podkładek pod myszki i wielu innych. Wszystko musi być z uwagą przemyślane, by późniejsze realizacje nie przysparzały problemów. Jeżeli już bardzo dobrze będą przemyślane, to efekt będzie bardzo estetyczny a taka księga wizerunku firmy bardzo się przyda.

Więcej informacji na stronie: popatrz

0 komentarze:

Prześlij komentarz